Foster, R., Mansikka-aho, A. & Salonen, A.O. (2022). Ekososiaalinen sivistys osallistumisen, vaikuttamisen ja kestävän tulevaisuuden rakentamisen pohjana. In N. Hienonen, P. Nilivaara, M. Saarnio & M.-P. Vainikainen (eds.) Laaja-alainen osaaminen koulussa: Ajattelijana ja oppijana kehittyminen. Helsinki: Gaudeamus, 204–2017. [Ecosocial approach to participation, involvement and building a sustainable future]
Foster, R., Mnemo ZIN, Keto, S. & Pulkki, J. (2022). Recognizing Ecosocialization in Childhood Memories. Educational studies.
Foster, R., Salonen, A. O. & Sutela, K. (2022). Taidekasvatuksen ekososiaalinen kehys: Kohti kestävyystietoista elämänorientaatiota. Kasvatus 53 (2), 118–129.
Foster, R. & Turkki, N. (2021) EcoJustice Approach to Dance Education. Journal of Dance Education.
Järvinen, S., Foster, R., & Morris, N. (2020). Ympäristöinnostaja luontokokemusten ja ekososiaalisesti merkittävien suhteiden välittäjänä. Sosiaalipedagoginen Aikakauskirja, 21, 39–62. https://doi.org/10.30675/sa.91582 [Environmental animateur as an interpreter of nature experiences and ecosocially significant relationships]
Kallio, J. & Pulkki, J. (2022). Elämää vaalivan itsekasvatuksen luonnos. Aikuiskasvatus 42(1), 25–36.
Keto, S., Foster, R., Pulkki, J., Salonen, A.O. & Värri, V-M. (2022). Ekososiaalinen kasvatus – viisi teesiä ratkaisuehdotuksena antroposeenin ajan haasteeseen. Kasvatus & Aika. [Ecosocial education – five theses as suggestions for the challenge of Anthropocene]
Keto, S., & Foster, R. (2021). Ecosocialization – an Ecological Turn in the Process of Socialization. International Studies in Sociology of Education, 30(1-2), 34–52. https://doi.org/10.1080/09620214.2020.1854826
Keto, S., Pulkki, J. & Rautio, P. (2021). Kuinka laajaa on laaja-alainen osaaminen?:
Rakentavan monilajisen vuorovaikutuksen sisällyttäminen opetussuunnitelmiin. Teoksessa Haverinen, Risto, Mattila, Kirsikka, Neuvonen, Aleksi, Saramäki, Rinna & Sillanaukee, Otso (toim.) Ihminen osana elonkirjoa: Luontosuhteet, luontokäsitykset ja sivistys kestävyyskriisin aikakaudella. Sitra, 80–92. https://www.sitra.fi/app/uploads/2021/12/sitra-ihminen-osana-elonkirjoa.pdf
Mansikka-aho, A. & Pulkki, J. (2022). Ekososiaalisen sivistyksen haaste: Autoetnografia luokanopettajan voimaantumisesta). Teoksessa Hienonen, N., Nilivaara, P., Saarnio, M. & Vainikainen, M-P. (eds.) Laaja-alainen osaaminen koulussa. Ajattelijana ja oppijana kehittyminen. Helsinki: Gaudeamus.
Pulkki, J. & Keto, S. (tulossa 2022). Ecosocial Autonomy as an Educational Ideal. Relations. Beyond anthropocentrism 10(2).
Pulkki, J. (2022). Humility imparts the wonders of nature: a virtue-ethical elaboration of some Michael Bonnett’s thoughts. Environmental Education Research.
Pulkki, J. (2022). The Moral Problems of Economism in an Age of Eco-Crisis. Journal of Critical Educational Policy Studies 19(3). http://www.jceps.com/archives/12012
Pulkki, J. (2021). Ekososiaalinen hyve-etiikka. Aikuiskasvatus 41(2), 102–112.
Pulkki, J. (2021). Ajatuksia ekoindividuaation kasvatusfilosofiasta. Sosiaalipedagoginen
Aikakauskirja 22, 43–62.
Pulkki, J. & Värri, V-M. (2021). Competition within technology. A Study on Competitive Thought and Moral Growth. Teoksessa Heikkurinen, P. & Ruuska, T. 2020. Sustainability beyond technology: Philosophy, critique and implications for human organization. Oxford University Press
Pulkki, J. (2020). Varsinainen minä ja henkisyys ekososiaalisen kasvatusfilosofian aspekteina. Kasvatus 51 (3), 302–316.
Pulkki, J. & Varpanen, J. & Mullen, J. (2020). Ecosocial philosophy of education: Ecologizing the opinionated self. Studies in philosophy and education. DOI: 10.1007/s11217-020-09748-3
Salonen, A. & Foster, R. (2021). Irtiolemisesta merkitykselliseksi osaksi maailmaa. In R. Haverinen, K. Mattila, A. Neuvonen, R. Saramäki & O. Sillanaukee (eds.) Ihminen osana elonkirjoa. Luontosuhteet, luontokäsitykset ja sivistys kestävyyskriisin aikakaudella. Helsinki: Sitra, 52–64, https://www.sitra.fi/app/uploads/2021/12/sitra-ihminen-osana-elonkirjoa.pdf [From separation towards the meaningful part of the world]
Foster, R. (2019). Recognizing Mutuality: The More-than-human World and Me. In Art, EcoJustice, and Education. Intersecting Theories and Practices. R. Foster, J. Mäkelä & R. Martusewicz (eds.). New York: Routledge, 257–297.
Foster, R. & Martusewicz, R. (2019). Introduction: Contemporary art as Critical, Revitalizing, and Imaginative Practice toward Sustainable Communities. In R. Foster, J. Mäkelä & R. Martusewicz (eds.) Art, EcoJustice, and Education. Intersecting Theories and Practices. New York: Routledge.
Foster, R., Martusewicz, R., & Mäkelä, J. (eds.) (2019). Art, EcoJustice, and Education. Intersecting Theories and Practices. New York: Routledge.
Foster, R., Salonen, A. O. & Keto, S. (2019). Kestävyystietoinen elämänorientaatio pedagogisena päämääränä. In Opetussuunnitelmatutkimus – ajan merkkejä ja siirtymiä. T. Autio, L. Hakala & T. Kujala (eds.) Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/118706/kestavyystietoinen_elamanorientaatio_pedagogisena_paamaarana.pdf [Sustainable life orientation as a pedagogical aim]
Foster, R. (2017). Nykytaidekasvatus toisintekemisenä ekososiaalisten kriisien aikakaudella. Sosiaalipedagoginen aikakauskirja. Vuosikirja 2017, vol 18. https://journal.fi/sosiaalipedagogiikka/article/view/63484 [Contemporary art education as (un)doing in the era of eco-social crisis]
Foster, R. (2016). Hiljainen kosketus – kohti ekofilosofista kasvatusta. In A. Suominen (ed.) Taidekasvatus ympäristöhuolen aikakaudella – avauksia, suuntia, mahdollisuuksia. Helsinki: Aalto ARTS Books. https://shop.aalto.fi/media/filer_public/b9/d5/b9d5af0c-c63a-43b5-bacb-6f86cbccc859/taidekasvatusymparistohuolenaikakaudella.pdf [Silent touch – towards ecophilosophical education]
Pulkki, J. Dahlin, B. & Värri, V-M. (2017). Environmental Education as a Lived-Body
Practice? A Contemplative Pedagogy Perspective. Journal of philosophy of education 51(1), 214-229.
Pulkki, J. (2017). Kilpailun harha - aatehistoriallisilta juurilta kilpailufatalismia vastaan. Kasvatus & aika 11(4), 88-101.
Pulkki, J. (2016). Competitive Education Harms Moral Growth. In M.A. Peters (ed.), Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory
Pulkki, J., Dahlin, B. & Värri, V.M. (2016). Environmental Education as a Lived-Body Practice? A Contemplative Pedagogy Perspective. Journal of Philosophy of Education.
Salonen, A. (2014). Ekososiaalinen hyvinvointiparadigma – yhteiskunnallisen ajattelun ja
toiminnan uusi suunta täyttyvällä maapallolla. Sosiaalipedagoginen aikakauskirja 15, 32–62.
Salonen, A. & Bardy, M. (2015). Ekososiaalinen sivistys herättää luottamusta tulevaisuuteen. Aikuiskasvatus 35 (1), 4–15.
Värri, Veli-Matti 2018. Kasvatus ekokriisin aikakaudella. Tampere: Vastapaino.
Maksuton kurssi kaikille kestävästä hyvinvoinnista kiinnostuneille.
© Raisa Foster & Sami Keto, 2019